Obserwatorzy

wtorek, 16 kwietnia 2013

Dwie kreski i co dalej?!:)

Prawie w każdym przypadku zaczyna się tak samo tzn. od testu ciążowego,jedne z nas te które się starają o dzidziusia z chęcia powtarzają próby by czym prędzej dowiedzieć się że są w ciąży inne zaś oczekując na spóźniający się okres też sięgają w pierwszej kolejności po test by dowiedzieć się czy ową przyczyną nie jest ciąża.Wiadomo nie każda kobieta od razu czuję euforię szczególnie młode dziewczęta czy też panie bez stałych partnerów, ja akurat należałam do grupy świeżych mężatek które czekają na tytułowe dwie kreski:).
Wierzę,że prędzej czy później nawet te z nas dla których pozytywny wynik testu ciążowego jest totalnym zaskoczeniem,słysząc na wizycie u ginekologa bicie serduszka swojego maleństwa wpadają w zachwyt czy płaczą z radości jak to było u mnie:)W końcu każde maleństwo jest darem od Boga.

Ok jestem w ciąży i co dalej?!Czyli wizyta u ginekologa.

Pierwszym rozsądnym krokiem jest umówić się do ginekolga w celu potwierdzenia wyniku testu(tutaj radziłabym poradzić się znajomych o kontakt do jakiegoś dobrego lekarza jeśli oczywiście same już takiego nie mamy-to kto będzie prowadził naszą ciąże jest niezwykle ważne!).Jeżeli jest to bardzo wczesny tydzień lekarz może najpierw zlecić badanie z krwi w celu potwierdzenia ciąży zanim sam przystąpi do badania usg(z początku ciąży są to badania usg dopochwowego.


Kwas Foliowy
Niezwykle ważnym elementem jest przyjmowanie kwasu foliowego przez pierwsze trzy miesiące,dla kobiet starających się o potomstwo dobrym pomysłem jest przyjmowanie kwasu juz od samego początku czy nawet na 3 miesiące przed planowanym poczęciem.Na rynku jest duży wybór tych suplementów,ja polecam np.Femibion Natal 1 czy Folik

"Kwas foliowy jest jednym z ważniejszych składników odżywczych niezbędnych dla prawidłowego rozwoju płodu.Niedobór kwasu foliowego ma szczególne znaczenie w okresie poprzedzającym ciążę i w pierwszych jej tygodniach. Sprzyja on powstawaniu wrodzonych wad cewy nerwowej u płodu.Zapobieganie omawianym wadom jest możliwe dzięki stosowaniu suplementacji kwasem foliowym. Suplementacja zmniejsza prawdopodobieństwo pojawienia się tych wad o 58 do 100%"

* http://lekarze.kwasfoliowy.pl/s/1480/28614-Znaczenie-kwasu-foliowego-dla-rozwoju-plodu.htm


Cóż moge radzić jeszcze na sam początek:wypoczywać i dbać o siebie aby zapewnić optymalny rozwój swojemu maleństwu.

2 komentarze:

  1. Kwas foliowy jest bardzo przydatny. Brałam go właśnie jeszcze przed zajściem w ciążę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja,też:)polecamy wszystkim prawda?!:)

    OdpowiedzUsuń